Hírek
Elfogyott a hely a boltban.
Rá kellett jönnünk, hogy nagy terjedelmű, nehezen tárolható portékát nem tudunk elhelyezni, megfelelően bemutatni a "szűkreszabott" 170 négyzetméteres boltunkban. Ezért az ilyesfajta termékek teljes kiárusítása mellett döntöttünk. Elsőként a horgonyok, pufferek, mentőeszközök, mentőmellények roll-reffek, kokpitdobozok és üzemanyag- és víztartályok kerülnek "kalapács alá".
Később sorra kerülhetnek még a kötelek is.
A kiárusítási listákra a főoldalon megjelenő bannerképekre kattintva lehet hozzáférni. Ezek pdf fájlok, letölthetők. A táblázatban láthatók a kiárusítási árak és a készleten lévő darabszámok, melyek kezdetben pontosak, később - a fogyások miatt - egyre kevésbé. Az aktuális készletet a webáruházban lehet látni, mivel minden vásárlást átvezetünk az interneten. A kiszállításos tételekre a rendelést mi magunk megcsináljuk, ha a vásárló ínem a szokványos módon adja le igényét, ugyanis GLS matricát csak a webáruházi rendelésre tudunk csinálni..
Mivel ezek általában nagyméretű tárgyak, preferáljuk a személyes átvételt. Példának okáért a T jelű Roll-reffeket a GLS nem is hajlandó szállításra átvenni, mert ezek hossza meghaladja a 2 métert. Egy-egy nagyobb horgony csomagolása is problémát jelenthet, de többsége megoldható.
Fontos még azt tudni, hogy a kiárusítási engedményes árakra csak az jogosult, aki kifejezetten tud az akciónkról! Internetes rendelés esetén például a megjegyzésbe beírja, hogy az kiárusítási áron kéri a terméket.
Érdekes hír jött Dániából, illetve Franciaországból.
Először az Andersen értesített arról, hogy őket , illetve új gazdájukat, az ausztrál Ronstant felvásárolta a francia Wichard.
Tegnap meg megérkezett a hivatalos bejelentés a Wichardtól erről az akvizícióról.
Ki hitte volna: A Wicharddal 1993 óta dolgozunk együtt, az Andersennel 1992 óta.
A cégek tulajdonjoga jön.megy, mi maradunk egyhelyben. Alig van már olyan partnerünk, aki változatlan tulajdonlással működik. A német aqua signalból norvég Glamox.lett, a brit Whale most Navico (ami már a kilencvenes években tönkrement, majd néhányszor újraéledt és megint eltűnt). és hol van már a svéd Nexus, az új-zélandi Navman. Szóval cifra folyamatok zajlanak a mi iparágunkban..
Ezzel az akvizícióval a Wichard Európa talán elsőszámú gyártócége lett. Jelenleg 10 korábban önálló márka tartozik a Wichard csoporthoz, köztük olyan nevek, mint: a
Sparcraft, ProFurl, Facnor és mostantól Ronstan. Azt gondolom, a Wichardnak főként az Andersen csörlők miatt fájt a foga leginkább a Ronstanra.
A Wichard csoport éves forgalma meghaladja a 100 millió Eurot, a foglalkoztatottak száma 550 fő.
K.D.
A Plastimo a hajós ruhák tekintetében nagyot váltott. Jóformán lezárta saját angol leányvállalata, az angol XM Xachting termelését, egyedül a legmenőbb "Actív" kategóriát meghagyva. Ugyanakkor belekezdett az üstökösként feljövő ausztrál ZHIK forgalmazásába. Máig lekötötte a francia, benelux és spanyol kizárólagosságot, de tárgyal további európai országok "bekebelezéséről" is.
A nemrég népszerű XM vízhatlanok raktári készleteit ezért 60% árengedménnyel kiárusítjuk.
Így például egy Offshore kabát a korábbi 116.500 Ft helyett 46.600 Ft-ért vihető. A hozzátartozó nadrág 82.500 Ft helyett 33.000 Ft.
Fogynak a készletek, ha le akarsz ezekre csapni ezen az áron, igyekezned kell!
Egyik legrégebbi partnerünk a német Sprenger cég.
Most frenetikus ötlettel rukkoltak elő. Megoldódni látszik a csörlő villamosítása, anélkül, hogy milliókat költenénk rá.
Úgyszólván mindenkinek van a szerszámai között egy akkus fúrógép. Ha nincs, az se baj, néhány tízezer forintért beszerezhető.
Ha venni kell, figyeljünk arra, hogy kellően nagy teljesítménye legyen (18-20V feszültség az ideális), továbbá, hogy a tokmány alkalmas legyen 13mm-es fúrószár befogadására.
Leghasznosabb a nagyvitorla felhúzásához, különösen, ha a fallkötél felezősre van bekötve.
Érdemes esetleg a meglévő standard felhúzócsörlőt kötélfogósra cserélni, mert akkor nem kell még egy ember ahhoz, hogy a csörlőről lejövő kötelet húzza.
Sok új hajótulajdonos (olykor régiek is) tanácstalanok az algagátlózással kapcsolatban.
A termékkínálat Magyarországon is bőséges. Árban is nagyok a különbségek.
Sokszor elképedünk, amikor kiderül, hogy egy 30 éves lassú túrahajóra is felkenik 60 ezerért a VC17M Extrát, holott ez teljesen felesleges. Fele annyiból is meg lehet úszni mondjuk Plastimo Classic-kal.
Hajóstársaink sokszor azzal sincsenek tisztában, hogy a hatásos algagátláshoz a hajónak "futnia" kell, minél többet, minél gyorsabban. Az önfényező algagátlók 5 csomó feletti sebességnél kezdenek "dolgozni"
Az is felbolydította az algagátló ellátást, hogy az International népszerű anyaga, a VC nem ment át a környezetvédelmi szűrésen. Előbb a VC 17M Extra (az ún. teflonos), majd 2024-re már az extra nélküli VC 17M is ki lett véve a kínálatból.
Írásunkkal szeretnénk segíteni hajós társadalomnak a leggyakrabban felmerülő kérdések megválaszolásával.
Cikkünk IDE kattintva olvasható
Rossz hírt kaptunk. Az Aqua signal termékei többé nem érhetők el a vitorlázók számára, csak a kereskedelmi hajózás részére gyárt termékeket. A cég tulajdonost váltott, nem sokkal később nevet is, lett belőle Glamox és németből lett norvég.
1990 óta forgalmazzuk a Brémában működő német (ma már Glamox néven futó és norvég illetőségű) cég kiváló hajóelektromos termékeit. Navigációs fények, kajütvilágítás, fedélzeti konnektorok, reflektorok, stb.
Bejelentették, hogy kivonulnak a szabadidőhajózási területről és csak a professzionális hajózásra összpontosítanak.
Felszólítottak, hogy most van az utolsó lehetőségünk rendelést leadni, de ha nincs utánpótlás, akkor ennek nem sok értelme látszik.
A maradék készleteinket áttesszük akciósba, bár ezek jelentős hányada már amúgyis ott van, hiszen ez a lépés már évek óta várható volt, ahogy a kínálat egyre szűkült, a szállítási készség egyre fogyatkozott.
Megpróbáljuk az űrt betölteni a Plastimo és Lalizas termékeivel (bár ez nem ugyanaz a minőség). A Plastimo forgalmazza a jó minőségű HELLA navigációs fényeket, de nem túl baráti áron. A Watskitól be tudunk szerezni Navisafe LED nav.fényeket - ugyancsak horror áron.
Ha valakit érdekel, írjon, érdeklődjön.
A balatoni kikötőínség újra célkeresztbe állította a vitorlások bóján tartását. Gerő András, a Porthole szerkesztője 2021 novemberében létrehozott egy facebook csoportot, amelynek mára csaknem ezer tagja lett. Az érdeklődés, de legalábbis a kiváncsiság hatalmas. Én is a szurkolók közé álltam.
Ehhez készült egy tájékoztató anyagom arról, hogy milyen felszerelések lehetnek szükségesek a bójázáshoz.
Cikkünk IDE KATTINVA olvasható!
A két sikerkönyv kiadója évek óta azzal riogat, hogy nem lesz több utánnyomás. Az "Élesedj és gyorsulj" és a "Versenyvitorlás taktika" c. művekről van szó. A kereslet folyamatos még mindig, vagy 10 évvel az első megjelenés óta, így aztán rászánták magukat a kiadók az újranyomásra.
Megnéztem, az Élesedjből 479, a Taktikából 158 kelt el az elmúlt években. Ebből látszik, hogy nem csak a versenyzők, de szinte minden vitorlázó igyekszik többet kihozni a hajójából.
A könyvek ára az évek során szépen ment felfelé.
Az Élesedj 3.393-ról 6.300 Ft-ra, a Taktika 4.285 Ft-ról 6.200 Ft-ra. (2021-es állapot)
A Silva kivonulásával, illetve a Nexus Garmin általi felvásárlásával az általunk korábban nagy számban eladott műszerek mára kezdenek kiöregedni, elhasználódni.
Úgy gondoljuk, hogy végre megtaláltuk a helyettesítő megoldást a Plastimo AdvanSea műszercsaládjában.
Ezek nem tudnak annyit, mint a szerveres Nexus NX2, de többet tudnak a valaha igen népszerű Silva Starhoz képest. Úgy gondoljuk, hogy a balatoni vitorlázók igényeit szinte teljes körűen kielégítik.
A Garmint azért nem erőltetjük, mert az sem tud lényegesen többet, csupán csicsásabb a színes kijelzőjével és grafikonjaival, viszont méregdrága.
A Navman megszűnésével maradék készleteinket már nem kívánjuk tovább tárolni, ezért mélyen leszállított áron,
80 %-OS ENGEDMÉNNYEL DOBRA VERJÜK.
Van ezek között színes halradar, a Fish 4380 és a Fish 4507, továbbá a Mercury motorokhoz való Smart-Craft csatolóegység.
Érdemes igyekezni, mert gyorsan fogy a készlet!