Termékek Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Rólunk

Rólunk

Cégünk

A Marina Yacht Sport Kft. (MYS) neve szinte mindenki számára ismert, aki az elmúlt 28 évben a szabadidő hajózásban vagy különösen a vitorlássportban jelentkező alkatrészigényére keresett és minden bizonnyal talált is megoldást. 1988-ban Magyarországon az elsők között létrehozott vállalkozás a Cserhát utcai kis (majd egyre nagyobb) boltja fogalom volt a vitorlázók körében.

  Cserhát utcai régi bolt

[Gallery:Cserhát]

2007-ben Óbudára költözött a cég, előbb a Bécsi útra, majd 2011-ben a mai végleges helyére, amely már saját tulajdonú helyiség.

 San Marco u. - Kiscelli u. sarok

A MYS célkitűzése a kezdetektől napjainkig változatlan: vitorlázók és a vitorlázásban professzionálisan tevékenykedő partnereink, alkatrészigényeinek kielégítése megbízható és akár a high-tech minőséget képviselő gyártmányokkal.

Az első külföldi partnerek, a német Herm. Sprenger és Herman Gotthardt után sorra kapcsolódtak be további jó nevű európai gyártók és 1991-re kialakult a jelenleg 28 céget felölelő képviseleti hálózatunk, mely az idők során alig módosult. Elmondhatjuk, hogy a legjobb európai gyártók választottak bennünket partnerükként.

Az itt dolgozók a vitorlássportban eltöltött összesen közel 100 év szakmai tapasztalatával a hátuk mögött egyértelműen a szakma legjobbjai, nem csupán értenek a hajóhoz, de magas szintű szaktanácsadással is szolgálnak, ha erre igény van.

Marina a hazai hajóépítés legjelentősebb alkatrész-ellátója. Kiskereskedelmi boltok áruellátásában csekélyebb szerepet játszik, de ez az üzletág is növekedésben van.

1991-től kezdve vitorlás hajók értékesítésével is megróbálkoztunk. Először a finn AVANCE típusú hajókat, majd a francia DUFOUR hajókat forgalmaztuk. Közben a hazai hajóépítés legjobb termékeinek eladásában is közreműködtünk. A Navalia hajóépítő üzem sikeres Regina szériájának századik sorszámú, "SZÁZAS" nevű hajót az 1999-es szezonban szponzorált hajóként, saját "Marinás" legénységgel és szerelvényekkel szerepeltettük a versenyeken és azzal minden lehetséges győzelmet learattunk.

Legfontosabb hajóépítő partnereink :

  • Schäfer Yacht Kft, Tamási (Dolphin 26, 28 és D38)
  • Nautic Boat Kft, Budapest (Nau 311, 330, 370, illetve 220 Hornet)
  • Style Jacht Kft, Hajmáskér (Sudár, Scholtz 22, Scholtz 32, Scholtz 8.8)
  • Navalia Kft, Veszprém (fahajók felújítása)
  • Vega Yachtsport Kft, Balatonfüred (Balaton 25, Vega 295)
  • Stickl Yacht Kft, Dombóvár (elektromos hajók)

Az üzleten túl

Cégünk a kereskedelmi tevékenységen túl aktívan részt vesz a szabadidő hajózás és a vitorlássport fejlesztésében és népszerűsítésében is. Ennek kiemelkedő állomásai:

  • A Budapest Boatshow megszervezése és ezzel a magyarországi hajókiállítások útnak indítása (1992);
  • a "Marina Kupa" egykezes vitorlásverseny (1992-1997), mely iskolát és hagyományt teremtett nem csupán a szólóversenyzésben, de a versenyrendezésben is, elsősorban a betétbójás előnyadási rendszerrel. Ott volt első ízben nézőhajó, a versenyzők vendéglátása és értékes díjazás a szponzorok bevonása révén. Ezek a kezdeményezések szerencsére azóta általánosan elterjedtek a hazai vitorlásversenyeken;
  • A Magyar Hajóipari Egyesület megszervezése (1992-95), melynek révén a hazai hajóipar bekapcsolódott a nemzetközi vérkeringésbe. Az egyesület elnöki posztját Kövendi Dénes töltötte be az első három évben olyan kiváló segítőkkel, mint Gyenese Balázs főtitkár és Kopár István elnökhelyettes.

A cég tulajdonosai és dolgozói ismert és neves vitorlázók.

Alb András (1990-1992): 20 éven át élvonalbeli 470-es kormányos, számos bajnoki helyezéssel
Ruják István (1990-91): olimpikon - 1980 Moszkva/Tallin Finn dinghy osztály
Litkey Farkas (1991-1997): olimpikon 1996, Atlanta, Finn dinghy osztály, jelenleg 13-szoros Kékszalag győztes, kétszeres világbajnok Soling osztályban, a legeredményesebb magyar vitorlásversenyző.
Gyenese Balázs (1993-1995) Az MHE volt titkára, Solingban Európa bajnok, világbajnoki második hely,
Bazsantik János (1994-1996): Europe '92 földkerülő verseny, Hongkong Challenge MOL Hungária földkerülő verseny (Kopár Istvánnal), professzionális skipper.
Kutics Krisztián (1997-2001) kétszeres Regina bajnok, Marathon-kupa és Kékszalag győztes
Czégai Péter (2005) olimpikon 2004 Athén, 470 osztály
Olosz Dávid (2006-2008) sokszoros magyar bajnok és nemzetközi klasszis 470 osztályban, majd számos bajnoki címet szerzett különféle nagyhajós osztályokban.
Kövendi Dénes (1988-) a 60-70-as években kalózban és csillaghajóban volt élvonalbeli versenyző, majd 1993-ben magyar bajnok, illetve 2 alkalommal Kékszalag győztes AX-ben, 2015-ben a Folkboat osztály bajnoka,
Kövendi Eszter és Zsófia szintén számos bajnoki címet és dobogós helyezéseket szereztek különböző osztályokban. Jelenleg gyermekgondozási szabadság mellett esetileg segítik a MYS munkáját. Korábban - több részletben - 6-6 évet töltöttek teljes idős állásban a Marinában.

A jelenlegi gárda szintén kiváló szakemberekből áll. Csizmadia Gábor önerős hajóépítőként igazolt le a Marinához. Egy 32 lábas hajót szinte maga épített meg egy asztalos segítségével. Néhány év megszakítással 2002 óta dolgozik nálunk..

Munkatársaink:

Kövendi Dénes (74)
ügyvezető
1988-tól
denes@marina.hu
(tulajdonrész: 76%)
 

Csizmadia Gábor (55)
Üzletvezető
2002-2009, 2015-től
bolt@marina.hu
iroda@marina.hu
office@marina.hu


 

Bartoss Gábor (36)
bolti eladó (2019-től)
Aktív finn dingi versenyző


 

 Striflerné Kövendi Eszter (47)
 Marketing
 
 eszter@marina.hu
 

 


 

 Kövendiné Bíró Kati (66)
 ügyvezető, pénzügyek
 (tulajdonrész: 24%)

 

 


 

 Oloszné Kövendi Zsófi (44)
 vitorla és rig, Elvström képviselet
 
 info@elvstrom.hu
 

 

 

 Olosz Dávid (43)
 verseny, dinghy és elektronika

 

 

 


 

 Geröly Tamás
 Elektronika, műszerbeépítés, szervizelés