Termékek Menü
0
(1) 322-8655

Algagátlás

A hajófenék algák elleni védelme a hajózás egyik árnyoldala. Évenként visszatérő feladat, sok pénzbe és fáradtságba kerül. Mégis, ha ezt elhanyagoljuk, hajónk  egyrészt nem fogja a kellő teljesítményt produkálni, megnő az üzemanyagfogyasztás, csökken a hajótest élettartama, így aztán ez nem lehet kérdés: minden évben el kell végezni azt a műveletet. 
Új hajón még több a munka; ajánlatos ozmózisvédelemmel kezdeni, majd egy alapozó réteget is felvinni, ezt követi két réteg algagátló. A következő években elegendő egy alapos (magasnyomású) vizes lemosás, száradás után egy átcsiszolás (120-150-es papírral), majd zsírtalanítás (hígítós ronggyal áttörlés) és egy réteg algagátló felvitele. 
Lehet-e váltani a korábbi festéktípusról? Lehet. Mióta a környezetvédelmi szabályok tiltják az algagátló korábbi fő alkotóelemét, a rézoxidot, majd mindegyik gyártmány azonos receptúra szerint készül. Az algagátlóknak két fő csoportja van: a kemény és az önfényező vagy önpolírozó. Utóbbi a hatásosabb, de csak akkor, ha a hajót használjuk is. A festékréteg - és így az algák - leválásához ugyanis sebesség is kell. Ha kemény algagátlóról önfényezőre (vagy fordítva) váltunk, a csiszolást a szokásoshoz képest ajánlatos egy kicsit alaposabban elvégezni. Ez alól kivétel a profi versenyhajókon használt International VC17M vagy egyéb adalékos algagátlók, melyek teflontartalma miatt váltáshoz le kell csiszolni alapozóig a festékréteget. A kemény algagátló elsődlegesen édesvízi használatra alkalmas. Az önfényező használata javítja a hajó sebességét. A nagy sebességű motorosokra csak a jobb minőségű algagtátlók alkalmasak. 
A Marina két évtizede a holland Epifanes algagátlóit forgalmazza. Újabban a Plastimo kedvezőbb árú algagátlóit is raktáron tartjuk.